نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

در فقدان یک مدیر دلسوز |کارخانه:یزدانی خرم پدر معنوی و پایه گذار والیبال مدرن بود

  • کد خبر: ۹۶۰۲۴
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
در فقدان یک  مدیر دلسوز |کارخانه:یزدانی خرم پدر معنوی و پایه گذار والیبال مدرن بود
هفته هجدهم لیگ برتر والیبال مردان با یک دقیقه سکوت به مناسبت آسمانی شدن حاج محمدرضا یزدانی‌خرم آغاز خواهد شد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، محمدرضا یزدانی خرم رئیس پیشین فدراسیون‌های والیبال و کشتی که نشان لیاقت و مدیریت کشور را نیز دریافت کرده بود، سحرگاه یکشنبه ۲۶ دیماه در پی ایست قلبی در ۷۵ سالگی به لقاء الله پیوست. مردی که نامش از سال ۱۳۶۸ با والیبال گره خورد و با اینکه خود را یک مدیر صنعتی می‌پنداشت با اصرار و ابرام برخی از اهالی ورزش و رسانه، ریاست فدراسیون والیبال را در زمان غفوری فرد برعهده گرفت و چنان با پشتکار و مسئولیت پذیری در این راه گام برداشت که خیلی زود پای بسیاری از مدیران ارشد فدراسیون جهانی والیبال همانند ماتسو دایرا، پروفسور ایم، دکتر هالوی به ایران باز شد و با برپایی کلاس‌های متعدد مربیگری و داوری، والیبال سکون زده ما را با دنیای مدرن و پیشرفته این ورزش آشنا کرد.
صد‌ها مربی زن و مرد ایرانی دوره بین المللی گذراندند و مربیان نامداری، چون آنتونیو جیاکوب، پارک کیوون و ... در این پروسه یار و یاور والیبال کشور ما شدند تا جایی که رئیس وقت فدراسیون بین المللی روبن آکوستا از فدراسیون ایران به عنوان نمونه بیداری و توسعه یافتگی در آسیا یاد کرد و پیشنهاد حضور والیبال ایران را به لیگ جهانی داد.
یزدانی خرم والیبال را از دو اتاق محقر در امجدیه به تشکیلاتی وسیع و کم نظیر قاره کهن در مجموعه ورزشی آزادی تبدیل کرد. مردمدار بود و از مشکلات اهالی این ورزش خود را مبرا ندانست. نیازی شاید نباشد که نمونه‌های امدادرسانی او را برملا سازیم. زنده یاد یزدانی خرم با رسانه‌ها نیز ارتباط بسیار خوبی داشت و آنان را ولی نعمت والیبال می‌دانست. هرگز آنان را خوار نشمرد و لقب «صدهزارتومنی» نداد!
سال ۲۰۰۱ قاهره کشور باستانی مصر به نوعی آغاز جهانی شدن والیبال ایران بود. در آن سال تیم نوجوانان ایران با مربیگری مصطفی کارخانه و محمد وکیلی تحت ریاست زنده یاد محمدرضا یزدانی خرم به مقام نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد.
نقره این رقابت‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و روزنامه الاهرام قاهره آن را شگفتی قرن نامید. هرچند که والیبال ما در سال ۱۹۷۰ گام به مسابقات جهانی نهاده بود، اما نایب قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان درواقع استارتی برای کسب عناوین مهم دیگر شد.
مصطفی کارخانه در فقدان یزدانی خرم گفت: «او پدر معنوی والیبال ما بود و پایه گذار والیبال مدرن، من درگذشت او را به خانواده یزدانی خرم و والیبال ایران تسلیت می‌گویم. فعالیت‌های ایشان در والیبال فراموش نشدنی است و امیدواریم روح شان در آرامش باشد.».
از همین رو فدراسیون والیبال نیز مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر را با یک دقیقه سکوت و ادای احترام به مناسبت آسمانی شدن حاج محمدرضا یزدانی‌خرم آغاز خواهد کرد.


در فقدان یک  مدیر دلسوز |کارخانه:یزدانی خرم پدر معنوی و پایه گذار والیبال مدرن بود

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->